Úloha 2.
Na obrázku sú dva programy na komunikáciu. Rozhodnite, ktorý z programov je hlavný ( musí byť spustený prvý ) a čo daná sústava programov robí.
RCX1
RCX2
- Analýza programu RCX1
- Prvé dve ikony sú príkazy na nastavenie udalosti doručenia správy. Rozdiel medzi už známym príkazom je v tom, že pri tomto spôsobe môžeme nastaviť, kedy nastane udalosť. V našom prípade vtedy, ak bude doručená správa s hodnotou medzi 10 a 20. V opačnom prípade udalosť nenastala. Okrem toho sa dá nastaviť aj časový interval, kedy bude udalosť sledovaná, v našom prípade je to 10, čo je 1 sekunda.
- Nasleduje čakanie na správu. To znamená, že tento program nemôže byť hlavný. Po jej doručení je inicializácia časovača. Znamená to, že sa začne odpočítavať čas. Ak by jeho nicializácia bola na začiatku, tak by bol rátaný aj čas, kým bude kocke doručená správa.
- Nasledujúce dve ikony zabezpečia, aby sme počítanie času videli na displeji kocky.
- Nasleduje sledovanie udalosti. To bude trvať dovtedy, kým kocke nebude doručená správa, ktorá vyhovuje stavveným posmienkam. Po jej obdržaní je poslaná správa druhej kocke. Hodnota správy je čas, ako dlho trval, kým bola kocke doručená správa, ktorá vyhovuje podmienkam.
- Analýza programu RCX2
- Program začína deklarovaním udalosti doručenia správy, ktorá využíva preddefinovanú červenú udalosť.
- Po stlačení dotykového senzora, je poslaná 1.RCX kocke správa, ktorá má význam začíname.
- V tele sledovanie udalosti sú príkazy na posielanie správy s hodnotou od 0 po 100. Posielanie prebieha každú sekundu, kým kocke nie je doručená správa. Teda nastane udalosť.
- Ak nastane udalosť, tak na displeji kocky sa ukáže hodnota správy, ktorá bola doručená. Teda aj druhá kocka vie, ako dlho jej trvalo, kým sa uhádla číslo z intervalu od 10 po 20.
- Hlavný program je RCX2.
- V tejto úlohe kocka RCX2 tipuje čísla od 0 po 100. Posiela ich každú sekundu kocke RCX1, kým jej nie je doručená správa, ktorá znamená, že číslo bolo uhádnuté. RCX1 testuje, či doručená správa spĺňa odmienku, aby hodnota správy bola z intervalu 10 - 20. Celú dobu komunikácie počíta čas. Ak kocke RCX1 je doručená správa, ktoá spĺňa podmenky, tak pošle správu kocke RCX2 s časom, ako dlho jej trvalo úhádnutie.
|